skidor, skidor, skidor.

sagt och gjort, idag har jag åkt skidor. och nästa gång det precis öst ner snö från himmelen skulle jag vara tacksam om någon var snäll och stoppade mig från att ge mig ut i spåret. det var det jobbigaste jag gjort, ska guida er igenom mina plågsamma 2.5 km så ni kan få er en bild av vad jag gick igenom. kanske ska tilläggas att det var andra gången i mitt liv jag åker längdskidor.

börjar med att jag kommer till spåret, ska ta på mig skidorna - första gick plätt lätt, så tänkte pice of cake. men man ska inte ta ut sergern i förskott, den andra skidan tog mig ca 10 minuter. efter det gav jag mig iväg och försökte få in tekniken, omöjligt. och ca 1 km och ett par fall senare när jag fått in tekniken stöter jag på två barn och tänkte att eftersom det gick så bra kunde jag åka om och se lite duktig ut. men som sagt man ska inte ta ut segern i förskott, strax framför dom faller jag igen och igen och igen. där försvann min stolthet! när jag kommit halvägs i spåret börjar jag fundera på hur dålig jag egentligen är eftersom jag inte lyckas glida en meter ens när det lutar, men antar att det berodde på min teknik, så när jag väl kommer fram till den branta backen håller jag emot med stavarna för att det inte ska gå så fort men halvägs ner i backen tänker jag att jag kan ju försöka glida lite, kan ju alltid slänga mig åt sidan i den djupa snön om det skulle gå för fort. men där kom beviset, inte ens i brant nedförsbacke gled jag en meter.. slet mig sedan igenom resterande halvan av spåret och när jag tar av mig skidorna förstår jag varför jag inte gled, har ett 5 cm tjokt lager med snö under skidan..

men jag tänker inte ge upp utan strid, imorgon ska jag ut igen!

puss ae


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0